Nabízíme komplexní podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci.
POSLÁNÍ SLUŽBY
Naším posláním je podporovat rodiny s dětmi, převážně romského původu, které se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit samy. Pracovníci služby se přitom zaměřují na zvyšování informovanosti, dovedností a sebedůvěry jednotlivých členů rodiny tak, aby byl zajištěn zdravý vývoj dítěte v rodině.
Službu poskytujeme v Brně, v ORP Břeclav a ORP Vyškov.
IQ Roma servis, z. s. poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi dle § 65 zákona č. 108/2006 Sb.

INFORMACE O SLUŽBĚ
- Rodič se aktivně snaží o adekvátní a stabilní bydlení.
- Rodič má aktivní zájem o hospodaření rodiny.
- Rodič aktivně řeší zdraví a bezpečí dítěte.
- Rodič plní zákonnou povinnost zajištění školní docházky u všech svých dětí.
V mapování, reflexi a vyhodnocování je pro nás klient vždy partnerem. Snažíme se ho zapojovat a informace od něj pokládáme za relevantní, nepřebíráme kontrolní roli.
- Rodinám, které potřebují pomoci se zlepšením výchovného a vzdělávacího prostředí pro dítě;
- rodinám, které potřebují zlepšení nedostatečných a ohrožujících podmínek pro dítě (např. konfliktní rodinné vztahy, nedůstojné bytové a nestabilní finanční podmínky);
- rodičům, kteří potřebují podporu v rozvoji schopností a dovedností v kvalitní péči a výchově svých dětí;
- rodičům, kteří potřebují podporu při hájení svých práv a naplňování svých povinností v oblasti péče, výchovy a vzdělávání dětí (např. rodiny, kterým hrozí odebrání dítěte či těm, kterým bylo dítě z rodiny již odebráno, a nyní usilují o jeho návrat zpět),
- rodinám, které potřebují pomoci v komunikaci s institucemi;
- rodinám, které trápí nedostatek finančních, materiálních nebo kompetenčních zdrojů;
- rodičům, kteří hledají nabídky dostupného trávení volného času dítěte;
- rodičům, kteří se potýkají s předsudky, diskriminací a rasismem.
- osobám, které se nepotýkají nepříznivou sociální situací;
- osobám, které vyžadují jinou službu, než kterou poskytujeme nebo není v souladu s posláním a cíli služby;
- v případě plné kapacity služby;
- Naše služby jsou bezplatné a dobrovolné.
- Základní poradenství poskytujeme všem zájemcům o poskytovanou službu, kterým rádi dle jejich potřeb zprostředkujeme další navazující služby.
- Vytváříme prostor pro svobodné vyjádření dítěte. Podpora rodiny vychází primárně z cílů a potřeb dítěte, s ohledem na obecné zájmy a blaho dítěte. Rodiny (dítě) mají právo požádat o svolání případové, interaktivní nebo rodinné konference.
- Podporujeme zdravé vztahy v rodině a rozvinutí zdravých ambicí dítěte v oblasti vzdělávání a jiných zájmových činností dítěte.
- Pro zvýšení úspěšnosti podpory rodinám uplatňujeme principy spolupráce s více odborníky, tzv. case management.
- Zajišťujeme důvěrné prostředí pro společné jednání, Vaše informace jsou u nás v bezpečí. Výjimkou ze zásady mlčenlivosti je zákonná ohlašovací povinnost pracovníka vůči orgánům činným v trestním řízení a v případech ohrožení zdraví a bezpečí dítěte.
- Podporujeme taková řešení, která Vám a Vašemu dítěti mohou pomoci žít důstojnější život v širší společnosti. Tím, kdo se nakonec rozhodne pro konkrétní řešení, jste Vy.
- Děláme jen to, na čem se společně domluvíme. Snažíme se Vám poskytnout co nejkvalitnější služby.
1.
Klient vstupuje do služby dobrovolně.
Služba je poskytována na základě smlouvy o poskytování služby Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS). Dle dohody lze uzavřít smlouvu ústní i písemnou formou.
Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivního zapojení klienta do řešení své životní situace.
2.
Při uzavírání smlouvy o poskytování služby SAS pracovník seznamuje zájemce o službu s:
- předběžnými cíli spolupráce (vč. definování nepříznivé sociální situace zájemce),
- posláním a cíli služby (veřejný závazek služby),
- nabídku poskytované služby, práva a povinnosti,
- klíčovým pracovníkem a dalšími spolupracující odborníky,
- způsobem evidování poskytované služby (ochranu osobních údajů klienta).
3.
Jakmile pracovník s klientem uzavře Smlouvu o poskytování služby, dojedná s ním podrobnější podobu spolupráce – tj. individuální plán.
Na základě zjištěné nepříznivé sociální situace a zmapování situace (vč. zdrojů) klienta, pracovník s klientem společně navrhují způsoby, jak bude cíl spolupráce naplňován, vč. způsobu vyhodnocování úspěšnosti spolupráce.
V průběhu realizace služby (individuálního plánování) pracovníci podporují aktivní zapojení klienta, přizpůsobují plánování individuálním potřebám klienta, podporují jeho přirozené zdroje a nezávislost na sociální službě (sociální začlenění).
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům ambulantní formy služby, tedy v zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy služby je pro práci se skupinou nastavena na 55 uživatelů.
Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně, 20 v Břeclavi a 15 ve Vyškově.
Okamžitá maximální kapacita terénní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům terénní formy služby, tedy mimo zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita v terénní formě služby je pro práci se skupinou nastavena na 40 uživatelů. Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně a 20 v Břeclavi.
Každá osoba má možnost vyjádřit se ke kvalitě nebo způsobu poskytovaní služby. O této skutečnosti je informován při uzavírání smlouvy i v průběhu poskytování služby. Podnět, pochvalu nebo stížnost je možno podat osobně, telefonicky nebo písemně.
Písemně lze stížnost podat poštou Vranovská 45, Brno, nebo e-mailem: iqrs@iqrs.cz, osobním předáním či vhozením do schránky přání, podnětů a stížností, která je umístěna před vchodem do budovy na Vranovské 45.
PRO RODINY – SAS Břeclav na adrese Tř. 1. Máje 39, Břeclav a u vstupu na pobočku IQ Roma servisu.
PRO RODINY – SAS Vyškov na adrese náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1. Případně lze zcela anonymně vhozením do schránky IQRS.
Ústně lze podat stížnost u vedoucího služby, případně u kteréhokoli pracovníka služby.
Stížnost je zaevidována a oznámena vedoucímu služby. Poskytovatel je povinen stížnost vyhodnotit a sdělit stěžovateli nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti, v odůvodněných případech do 60 dnů. Pokud nebude osoba podávající stížnost s vyřízením stížnosti spokojena, může se obrátit na ředitele organizace. S postupem podání stížnosti jsou klienti seznamováni ústně i formou letáku. V případě, že stěžovatel není spokojen ani po vyřízení stížnosti ředitelem organizace, může se obrátit na donátory a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna, Veřejného ochránce práv).
Cílem vyhodnocování stížností je zvyšování kvality služby s ohledem na práva klientů a cíle služby.
KONTAKTY




PROVOZNÍ DOBA
Brno
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Úterý v kanceláři 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Vyškov
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Středa 9:00 – 17:00
(2 dny v týdnu po dohodě s klienty, v tomto rozmezí)
Břeclav
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Úterý 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:3o do 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00