Nabízíme komplexní podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci.

POSLÁNÍ SLUŽBY

Naším posláním je podporovat rodiny s dětmi, převážně romského původu, které se ocitají v  nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit samy. Pracovníci služby se přitom zaměřují na zvyšování informovanosti, dovedností a sebedůvěry jednotlivých členů rodiny tak, aby byl zajištěn zdravý vývoj dítěte v rodině.

Služby poskytujeme v Brně, Břeclavi, Vyškově, Zastávce u Brna a Bučovicích.

IQ Roma servis, z. s. poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi dle § 65 zákona č. 108/2006 Sb.

INFORMACE O SLUŽBĚ

  1. Rodič se aktivně snaží o adekvátní a stabilní bydlení.
  2. Rodič má aktivní zájem o hospodaření rodiny.
  3. Rodič aktivně řeší zdraví a bezpečí dítěte.
  4. Rodič plní zákonnou povinnost zajištění školní docházky u všech svých dětí.

V mapování, reflexi a vyhodnocování pro nás vždy je klient partnerem, snažíme se ho zapojovat a informace od něj pokládáme za relevantní, nepřebíráme kontrolní roli.

  • Rodinám, které potřebují pomoci se zlepšením výchovného a vzdělávacího prostředí pro dítě; 
  • rodinám, které potřebují zlepšení nedostatečných a ohrožujících podmínek pro dítě (např. konfliktní rodinné vztahy, nedůstojné bytové a nestabilní finanční podmínky);
  • rodičům, kteří potřebují podporu v rozvoji schopností a dovedností v kvalitní péči a výchově svých dětí;
  • rodičům, kteří potřebují podporu při hájení svých práv a naplňování svých povinností v oblasti péče, výchovy a vzdělávání dětí (např. rodiny, kterým hrozí odebrání dítěte či těm, kterým bylo dítě z rodiny již odebráno, a  nyní usilují o jeho návrat zpět),
  • rodinám, které potřebují pomoci v komunikaci s institucemi;
  • rodinám, které trápí nedostatek finančních, materiálních nebo kompetenčních zdrojů;
  • rodičům, kteří hledají nabídky dostupného trávení volného času dítěte;
  • rodičům, kteří se potýkají s předsudky, diskriminací a rasismem.

  • osobám, které se nepotýkají nepříznivou sociální situací;
  • osobám, které vyžadují jinou službu, než kterou poskytujeme nebo není v souladu s posláním a cíli služby;
  • v  případě plné kapacity služby;

  • Naše služby jsou bezplatné a dobrovolné.
  • Základní poradenství poskytujeme všem zájemcům o poskytovanou službu, kterým rádi dle jejich potřeb zprostředkujeme další navazující služby.
  • Vytváříme prostor pro svobodné vyjádření dítěte. Podpora rodiny vychází primárně z cílů a potřeb dítěte, s ohledem na obecné zájmy a blaho dítěte. Rodiny (dítě) mají právo požádat o svolání případové, interaktivní nebo rodinné konference.
  • Podporujeme zdravé vztahy v rodině a rozvinutí zdravých ambicí dítěte v oblasti vzdělávání a jiných zájmových činností dítěte.
  • Pro zvýšení úspěšnosti podpory rodinám uplatňujeme principy spolupráce s více odborníky (tzv. (case management).
  • Zajišťujeme důvěrné prostředí pro společné jednání, Vaše informace jsou u nás v bezpečí. Výjimkou ze zásady mlčenlivosti je zákonná ohlašovací povinnost pracovníka vůči orgánům činným v trestním řízení a v případech ohrožení zdraví a bezpečí dítěte.
  • Podporujeme taková řešení, která Vám a Vašemu dítěti mohou pomoci žít důstojnější život v širší společnosti. Tím, kdo se nakonec rozhodne pro konkrétní řešení, jste Vy.
  • Děláme jen to, na čem se společně domluvíme. Snažíme se Vám poskytnout co nejkvalitnější služby.

1.

Klient vstupuje do služby dobrovolně.

Služba je poskytována na základě dohody o poskytování služby Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS), která je s klientem uzavírána převážně ústní formou. Dle dohody lze uzavřít dohodu i písemnou formou.

Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivního zapojení klienta do řešení své životní situace.

2.

Při uzavírání dohody o poskytování služby SAS pracovník zájemce o službu seznamuje, zjišťuje a společně s ním dojednává:

  • předběžné cíle spolupráce (vč. definování nepříznivé sociální situace zájemce),
  • poslání a cíle služby (veřejný závazek služby),
  • nabídku poskytované služby, práva a povinnosti,
  • klíčového pracovníka a další spolupracující odborníky,
  • způsob evidování poskytované služby (ochranu osobních údajů klienta).

3.

Jakmile pracovník s klientem uzavře Dohodu o poskytování služby, dojedná s ním podrobnější podobu spolupráce – tj. individuální plán.

Na základě zjištěné nepříznivé sociální situace a zmapování situace (vč. zdrojů) klienta pracovník s klientem společně navrhují způsoby, jak bude cíl spolupráce naplňován, vč. způsobu vyhodnocování úspěšnosti spolupráce.

V průběhu realizace služby (individuálního plánování) pracovníci podporují aktivní zapojení klienta, přizpůsobují plánování individuálním potřebám klienta, podporují jeho přirozené zdroje a nezávislost na sociální službě (sociální začlenění).

Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům ambulantní formy služby, tedy v zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy služby je pro práci se skupinou nastavena na 55 uživatelů.

Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně, 20 v Břeclavi a 15 ve Vyškově.

Okamžitá maximální kapacita terénní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům terénní formy služby, tedy mimo zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita v terénní formě služby je pro práci se skupinou nastavena na 40 uživatelů. Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně a 20 v Břeclavi.

Každá osoba má možnost vyjádřit se ke kvalitě nebo způsobu poskytovaní služby. O této skutečnosti je informován při uzavírání dohody i v průběhu poskytování služby. Podnět, pochvalu nebo stížnost je možno podat osobně, telefonicky nebo písemně.

Písemně lze stížnost podat poštou Vranovská 45, Brno, nebo e-mailem: iqrs@iqrs.cz, osobním předáním či vhozením do schránky důvěry, která je umístěna v přízemí budovy na Vranovské 45, v zařízení služby

PRO RODINY – SAS Břeclav na adrese Tř. 1. Máje 39, Břeclav a u vstupu do zařízení služby

PRO RODINY – SAS Vyškov na adrese náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1. Případně lze zcela anonymně vhozením do schránky důvěry.

Ústně lze podat stížnost u vedoucího služby, případně u kteréhokoli pracovníka organizace.

Stížnost je zaevidována a oznámena vedoucímu služby. Poskytovatel je povinen stížnost vyhodnotit a sdělit stěžovateli nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti, v odůvodněných případech do 60 dnů. Pokud nebude osoba podávající stížnost s vyřízením stížnosti spokojena, může se obrátit na ředitele organizace. S postupem podání stížnosti jsou klienti seznamováni ústně i formou letáku. V případě, že stěžovatel není spokojen ani po vyřízení stížnosti ředitelem organizace, může se obrátit na donátory a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna, Veřejného ochránce práv).

Cílem vyhodnocování stížností je zvyšování kvality služby s ohledem na práva klientů a cíle služby.

KONTAKTY

Klára Škerková_Web

Brno

Vedoucí: Mgr. Klára Škerková
IQ Roma servis, z.s. Vranovská 846/45 614 00 BRNO
+420 608 440 305
Katerina-Suchomelova

Břeclav

Vedoucí: Mgr. Kateřina Suchomelová
IQ Roma servis, z.s. - pobočka Břeclav Tř. 1. máje 39 691 41 Břeclav - Poštorná
+420 773 798 420
Návrh bez názvu

Vyškov

Aneta Feigerlová, DiS.
IQ Roma servis, z.s. - pobočka Vyškov nám. Československé armády 1/2A 682 01 Vyškov
+420 771 284 485
Návrh bez názvu

Břeclav - kontaktní osoba

Helena Famfrlová
IQ Roma servis, z.s. - pobočka Břeclav Tř. 1. máje 39 691 41 Břeclav - Poštorná
+420 730 899 233

PROVOZNÍ DOBA

Brno

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 16:30
Úterý v kanceláři 8:00 – 16:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 16:30
Čtvrtek 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 16:30

Vyškov

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 16:30
Středa 9:00 – 17:00
Čtvrtek 9:00 – 17:00

(2 dny v týdnu po dohodě s klienty, v tomto rozmezí)

Břeclav

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 16:00
Úterý 8:00 – 16:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:3o do 16:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00