Nabízíme komplexní podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci.

POSLÁNÍ SLUŽBY

Naším posláním je podporovat rodiny s dětmi, převážně romského původu, které se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit samy. Pracovníci služby se přitom zaměřují na zvyšování informovanosti, dovedností a sebedůvěry jednotlivých členů rodiny tak, aby byl zajištěn zdravý vývoj dítěte v rodině.

Službu poskytujeme v Brně, v ORP Břeclav a ORP Vyškov.

IQ Roma servis, z. s. poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi dle § 65 zákona č. 108/2006 Sb.

INFORMACE O SLUŽBĚ

  • Rodina, která má základní kompetence k zajištění životních potřeby rodiny (bydlení, finanční zajištění, zdravotní péče, bezpečí atd.)
  • Rodina, ve které rodiče mají takové rodičovské kompetence, díky kterým jsou schopny naplnit základní potřeby svých dětí v rámci zdravého vývoje
  • Rodina, která zajišťuje a podporuje vzdělávání svých dětí
  • Rodina, která samostatně zvládá řešit běžné záležitosti, a to včetně jednání s institucemi a úřady
  • Rodina, která je schopna vytvářet zdravé vztahy a jejíž členové spolu umí vhodně komunikovat

Rodina s dítětem/dětmi v obtížné životní situaci, kterou není aktuálně schopná řešit vlastními silami, a neřešení této situace může negativně ovlivnit zdravý vývoj dítěte/dětí.

Služba je poskytována rodinám s pobytem na území ORP Brno, Břeclav a Vyškov.

K odmítnutí zájemce o službu může dojít z následujících důvodů:

  • neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na okruh osob,
  • nedostatečná kapacitu k poskytnutí služby,
  • osobě, která žádá o poskytnutí služby, jsme vypověděli před méně než 6 měsíci smlouvu z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

Naše služby jsou bezplatné a dobrovolné.

Podpora aktivity – pracovník klienty podporuje v rozvoji jejich schopností a dovedností, aby byli schopni samostatně a aktivně řešit svoji nepříznivou sociální situaci. Nejedná za ně v jejich nepřítomnosti a ani v případech, kdy je klient schopen sám, nebo s odpovídající podporou služby, svoji situaci řešit.

Respektování vlastní vůle klientů – pracovník nabízí různé možnosti řešení nepříznivé sociální situace a podporuje klienty v přijetí odpovědnosti za svá rozhodnutí. Rozhoduje se vždy klient, pracovník jeho volbu a způsob řešení respektuje.

Individuální přístup – každý klient je vnímán jako člověk se svým životním příběhem, specifickými potřebami a potenciálem. Pracovníci přizpůsobují poskytování služby  individuálním potřebám klienta a podporují jeho samostatnost.

Dodržování základních lidských práv a svobod – pracovníci nikomu nesdělují informace o klientech, dbají na respektování a ochranu jejich základních lidských práv, dále osobních i citlivých údajů. Ke každému klientovi přistupují stejně s respektem a bez ohledu na jeho vyznání, barvu pleti, životní postoje nebo politické názory.

1.

Klient vstupuje do služby dobrovolně.

Služba je poskytována na základě smlouvy o poskytování služby Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS). Dle dohody lze uzavřít smlouvu ústní i písemnou formou.

Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivního zapojení klienta do řešení své životní situace.

2.

Při uzavírání smlouvy o poskytování služby SAS pracovník seznamuje zájemce o službu s:

  • předběžnými cíli spolupráce (vč. definování nepříznivé sociální situace zájemce),
  • posláním a cíli služby (veřejný závazek služby),
  • nabídku poskytované služby, práva a povinnosti,
  • klíčovým pracovníkem a dalšími spolupracující odborníky,
  • způsobem evidování poskytované služby (ochranu osobních údajů klienta).

3.

Jakmile pracovník s klientem uzavře Smlouvu o poskytování služby, dojedná s ním podrobnější podobu spolupráce – tj. individuální plán.

Na základě zjištěné nepříznivé sociální situace a zmapování situace (vč. zdrojů) klienta, pracovník s klientem společně navrhují způsoby, jak bude cíl spolupráce naplňován, vč. způsobu vyhodnocování úspěšnosti spolupráce.

V průběhu realizace služby (individuálního plánování) pracovníci podporují aktivní zapojení klienta, přizpůsobují plánování individuálním potřebám klienta, podporují jeho přirozené zdroje a nezávislost na sociální službě (sociální začlenění).

Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům ambulantní formy služby, tedy v zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy služby je pro práci se skupinou nastavena na 55 uživatelů.

Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně, 20 v Břeclavi a 15 ve Vyškově.

Okamžitá maximální kapacita terénní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům terénní formy služby, tedy mimo zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita v terénní formě služby je pro práci se skupinou nastavena na 40 uživatelů. Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně a 20 v Břeclavi.

Každá osoba má možnost vyjádřit se ke kvalitě nebo způsobu poskytovaní služby. O této skutečnosti je informován při uzavírání smlouvy i v průběhu poskytování služby. Podnět, pochvalu nebo stížnost je možno podat osobně, telefonicky nebo písemně.

Písemně lze stížnost podat poštou Vranovská 45, Brno, nebo e-mailem: iqrs@iqrs.cz, osobním předáním či vhozením do schránky přání, podnětů a stížností, která je umístěna před vchodem do budovy na Vranovské 45.

PRO RODINY – SAS Břeclav na adrese Tř. 1. Máje 39, Břeclav a u vstupu na pobočku IQ Roma servisu.

PRO RODINY – SAS Vyškov na adrese náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1. Případně lze zcela anonymně vhozením do schránky IQRS.

Ústně lze podat stížnost u vedoucího služby, případně u kteréhokoli pracovníka služby.

Stížnost je zaevidována a oznámena vedoucímu služby. Poskytovatel je povinen stížnost vyhodnotit a sdělit stěžovateli nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti, v odůvodněných případech do 60 dnů. Pokud nebude osoba podávající stížnost s vyřízením stížnosti spokojena, může se obrátit na ředitele organizace. S postupem podání stížnosti jsou klienti seznamováni ústně i formou letáku. V případě, že stěžovatel není spokojen ani po vyřízení stížnosti ředitelem organizace, může se obrátit na donátory a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna, Veřejného ochránce práv).

Kontakty:

  • Programová ředitelka – osobně na adrese Vranovská 45, 614 00 Brno, tel.: +420 777 479 877, email martina.horvathova@iqrs.cz
  • Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor sociálních věcí, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno, tel. +420 541 651 131.
  • Sekretariát Odboru sociálních služeb, sociální práce a sociálního bydlení MPSV, tel. +420 950 19 2396 nebo +420 950 19 2278
  • Magistrát města Brna, Dominikánské náměstí 3, 602 00 Brno, tel:+420 542 172 020
  • Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 658/39 60200 Brno, tel: +420 542 542 111

Cílem vyhodnocování stížností je zvyšování kvality služby s ohledem na práva klientů a cíle služby.

Regionální karta Sociálně aktivizační služby

Karta popisuje postup při podpoře rodičů a jejich dětí v náročných životních situacích.

KONTAKTY

Klára Škerková_Web

Brno

Vedoucí: Mgr. Klára Škerková
BRNO Vranovská 846/45 614 00
+420 608 440 305
Katerina-Suchomelova

Břeclav

Vedoucí: Mgr. Kateřina Suchomelová
BŘECLAV Tř. 1. máje 39 691 41 Břeclav - Poštorná
+420 773 798 420
Návrh bez názvu

Břeclav - kontaktní osoba

Helena Famfrlová
BŘECLAV Tř. 1. máje 39 691 41 - Poštorná
+420 730 899 233
Návrh bez názvu

Vyškov

Aneta Feigerlová, DiS.
VYŠKOV nám. Československé armády 1/2A 682 01
+420 771 284 485

PROVOZNÍ DOBA

Brno

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Úterý v kanceláři 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00

Břeclav

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Úterý 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:3o do 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00

Vyškov

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Středa 9:00 – 17:00

(2 dny v týdnu po dohodě s klienty, v tomto rozmezí)