Nabízíme komplexní podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci.
POSLÁNÍ SLUŽBY
Naším posláním je podporovat rodiny s dětmi, převážně romského původu, které se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit samy. Pracovníci služby se přitom zaměřují na zvyšování informovanosti, dovedností a sebedůvěry jednotlivých členů rodiny tak, aby byl zajištěn zdravý vývoj dítěte v rodině.
Službu poskytujeme v Brně, v ORP Břeclav a ORP Vyškov.
IQ Roma servis, z. s. poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi dle § 65 zákona č. 108/2006 Sb.

INFORMACE O SLUŽBĚ
- Rodina, která má základní kompetence k zajištění životních potřeby rodiny (bydlení, finanční zajištění, zdravotní péče, bezpečí atd.)
- Rodina, ve které rodiče mají takové rodičovské kompetence, díky kterým jsou schopny naplnit základní potřeby svých dětí v rámci zdravého vývoje
- Rodina, která zajišťuje a podporuje vzdělávání svých dětí
- Rodina, která samostatně zvládá řešit běžné záležitosti, a to včetně jednání s institucemi a úřady
- Rodina, která je schopna vytvářet zdravé vztahy a jejíž členové spolu umí vhodně komunikovat
Rodina s dítětem/dětmi v obtížné životní situaci, kterou není aktuálně schopná řešit vlastními silami, a neřešení této situace může negativně ovlivnit zdravý vývoj dítěte/dětí.
Služba je poskytována rodinám s pobytem na území ORP Brno, Břeclav a Vyškov.
K odmítnutí zájemce o službu může dojít z následujících důvodů:
- neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na okruh osob,
- nedostatečná kapacitu k poskytnutí služby,
- osobě, která žádá o poskytnutí služby, jsme vypověděli před méně než 6 měsíci smlouvu z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Naše služby jsou bezplatné a dobrovolné.
Podpora aktivity – pracovník klienty podporuje v rozvoji jejich schopností a dovedností, aby byli schopni samostatně a aktivně řešit svoji nepříznivou sociální situaci. Nejedná za ně v jejich nepřítomnosti a ani v případech, kdy je klient schopen sám, nebo s odpovídající podporou služby, svoji situaci řešit.
Respektování vlastní vůle klientů – pracovník nabízí různé možnosti řešení nepříznivé sociální situace a podporuje klienty v přijetí odpovědnosti za svá rozhodnutí. Rozhoduje se vždy klient, pracovník jeho volbu a způsob řešení respektuje.
Individuální přístup – každý klient je vnímán jako člověk se svým životním příběhem, specifickými potřebami a potenciálem. Pracovníci přizpůsobují poskytování služby individuálním potřebám klienta a podporují jeho samostatnost.
Dodržování základních lidských práv a svobod – pracovníci nikomu nesdělují informace o klientech, dbají na respektování a ochranu jejich základních lidských práv, dále osobních i citlivých údajů. Ke každému klientovi přistupují stejně s respektem a bez ohledu na jeho vyznání, barvu pleti, životní postoje nebo politické názory.
1.
Klient vstupuje do služby dobrovolně.
Služba je poskytována na základě smlouvy o poskytování služby Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS). Dle dohody lze uzavřít smlouvu ústní i písemnou formou.
Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivního zapojení klienta do řešení své životní situace.
2.
Při uzavírání smlouvy o poskytování služby SAS pracovník seznamuje zájemce o službu s:
- předběžnými cíli spolupráce (vč. definování nepříznivé sociální situace zájemce),
- posláním a cíli služby (veřejný závazek služby),
- nabídku poskytované služby, práva a povinnosti,
- klíčovým pracovníkem a dalšími spolupracující odborníky,
- způsobem evidování poskytované služby (ochranu osobních údajů klienta).
3.
Jakmile pracovník s klientem uzavře Smlouvu o poskytování služby, dojedná s ním podrobnější podobu spolupráce – tj. individuální plán.
Na základě zjištěné nepříznivé sociální situace a zmapování situace (vč. zdrojů) klienta, pracovník s klientem společně navrhují způsoby, jak bude cíl spolupráce naplňován, vč. způsobu vyhodnocování úspěšnosti spolupráce.
V průběhu realizace služby (individuálního plánování) pracovníci podporují aktivní zapojení klienta, přizpůsobují plánování individuálním potřebám klienta, podporují jeho přirozené zdroje a nezávislost na sociální službě (sociální začlenění).
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům ambulantní formy služby, tedy v zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy služby je pro práci se skupinou nastavena na 55 uživatelů.
Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně, 20 v Břeclavi a 15 ve Vyškově.
Okamžitá maximální kapacita terénní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům terénní formy služby, tedy mimo zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita v terénní formě služby je pro práci se skupinou nastavena na 40 uživatelů. Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně a 20 v Břeclavi.
Každá osoba má možnost vyjádřit se ke kvalitě nebo způsobu poskytovaní služby. O této skutečnosti je informován při uzavírání smlouvy i v průběhu poskytování služby. Podnět, pochvalu nebo stížnost je možno podat osobně, telefonicky nebo písemně.
Písemně lze stížnost podat poštou Vranovská 45, Brno, nebo e-mailem: iqrs@iqrs.cz, osobním předáním či vhozením do schránky přání, podnětů a stížností, která je umístěna před vchodem do budovy na Vranovské 45.
PRO RODINY – SAS Břeclav na adrese Tř. 1. Máje 39, Břeclav a u vstupu na pobočku IQ Roma servisu.
PRO RODINY – SAS Vyškov na adrese náměstí Čsl. Armády 1/2a, Vyškov – Město, 682 01 Vyškov 1. Případně lze zcela anonymně vhozením do schránky IQRS.
Ústně lze podat stížnost u vedoucího služby, případně u kteréhokoli pracovníka služby.
Stížnost je zaevidována a oznámena vedoucímu služby. Poskytovatel je povinen stížnost vyhodnotit a sdělit stěžovateli nejpozději do 30 dnů od přijetí stížnosti, v odůvodněných případech do 60 dnů. Pokud nebude osoba podávající stížnost s vyřízením stížnosti spokojena, může se obrátit na ředitele organizace. S postupem podání stížnosti jsou klienti seznamováni ústně i formou letáku. V případě, že stěžovatel není spokojen ani po vyřízení stížnosti ředitelem organizace, může se obrátit na donátory a nezávislé orgány (Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Krajský úřad Jihomoravského kraje, Magistrát města Brna, Veřejného ochránce práv).
Kontakty:
- Programová ředitelka – osobně na adrese Vranovská 45, 614 00 Brno, tel.: +420 777 479 877, email martina.horvathova@iqrs.cz
- Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor sociálních věcí, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno, tel. +420 541 651 131.
- Sekretariát Odboru sociálních služeb, sociální práce a sociálního bydlení MPSV, tel. +420 950 19 2396 nebo +420 950 19 2278
- Magistrát města Brna, Dominikánské náměstí 3, 602 00 Brno, tel:+420 542 172 020
- Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 658/39 60200 Brno, tel: +420 542 542 111
Cílem vyhodnocování stížností je zvyšování kvality služby s ohledem na práva klientů a cíle služby.
KONTAKTY




PROVOZNÍ DOBA
Brno
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Úterý v kanceláři 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Břeclav
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Úterý 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:3o do 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00
Vyškov
Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Středa 9:00 – 17:00
(2 dny v týdnu po dohodě s klienty, v tomto rozmezí)