Nabízíme komplexní podporu rodinám s dětmi, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci.

POSLÁNÍ SLUŽBY

Naším posláním je podporovat rodiny s dětmi, převážně romského původu, které se ocitají v nepříznivé sociální situaci, kterou neumí nebo nemohou řešit samy. Pracovníci služby se přitom zaměřují na zvyšování informovanosti, dovedností a sebedůvěry jednotlivých členů rodiny tak, aby byl zajištěn zdravý vývoj dítěte v rodině.

Službu poskytujeme v Brně, v ORP Břeclav a ORP Vyškov.

IQ Roma servis, z. s. poskytuje sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi dle § 65 zákona č. 108/2006 Sb.

INFORMACE O SLUŽBĚ

  • Rodina, která má základní kompetence k zajištění životních potřeby rodiny (bydlení, finanční zajištění, zdravotní péče, bezpečí atd.)
  • Rodina, ve které rodiče mají takové rodičovské kompetence, díky kterým jsou schopny naplnit základní potřeby svých dětí v rámci zdravého vývoje
  • Rodina, která zajišťuje a podporuje vzdělávání svých dětí
  • Rodina, která samostatně zvládá řešit běžné záležitosti, a to včetně jednání s institucemi a úřady
  • Rodina, která je schopna vytvářet zdravé vztahy a jejíž členové spolu umí vhodně komunikovat

Rodina s dítětem/dětmi v obtížné životní situaci, kterou není aktuálně schopná řešit vlastními silami, a neřešení této situace může negativně ovlivnit zdravý vývoj dítěte/dětí.

Služba je poskytována rodinám s pobytem na území ORP Brno, Břeclav a Vyškov.

K odmítnutí zájemce o službu může dojít z následujících důvodů:

  • neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na okruh osob,
  • nedostatečná kapacitu k poskytnutí služby,
  • osobě, která žádá o poskytnutí služby, jsme vypověděli před méně než 6 měsíci smlouvu z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

Naše služby jsou bezplatné a dobrovolné.

Podpora aktivity – pracovník klienty podporuje v rozvoji jejich schopností a dovedností, aby byli schopni samostatně a aktivně řešit svoji nepříznivou sociální situaci. Nejedná za ně v jejich nepřítomnosti a ani v případech, kdy je klient schopen sám, nebo s odpovídající podporou služby, svoji situaci řešit.

Respektování vlastní vůle klientů – pracovník nabízí různé možnosti řešení nepříznivé sociální situace a podporuje klienty v přijetí odpovědnosti za svá rozhodnutí. Rozhoduje se vždy klient, pracovník jeho volbu a způsob řešení respektuje.

Individuální přístup – každý klient je vnímán jako člověk se svým životním příběhem, specifickými potřebami a potenciálem. Pracovníci přizpůsobují poskytování služby  individuálním potřebám klienta a podporují jeho samostatnost.

Dodržování základních lidských práv a svobod – pracovníci nikomu nesdělují informace o klientech, dbají na respektování a ochranu jejich základních lidských práv, dále osobních i citlivých údajů. Ke každému klientovi přistupují stejně s respektem a bez ohledu na jeho vyznání, barvu pleti, životní postoje nebo politické názory.

1.

Klient vstupuje do služby dobrovolně.

Služba je poskytována na základě smlouvy o poskytování služby Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (SAS). Dle dohody lze uzavřít smlouvu ústní i písemnou formou.

Cílem služby je dosáhnout co největší samostatnosti a aktivního zapojení klienta do řešení své životní situace.

2.

Při uzavírání smlouvy o poskytování služby SAS pracovník seznamuje zájemce o službu s:

  • předběžnými cíli spolupráce (vč. definování nepříznivé sociální situace zájemce),
  • posláním a cíli služby (veřejný závazek služby),
  • nabídku poskytované služby, práva a povinnosti,
  • klíčovým pracovníkem a dalšími spolupracující odborníky,
  • způsobem evidování poskytované služby (ochranu osobních údajů klienta).

3.

Jakmile pracovník s klientem uzavře Smlouvu o poskytování služby, dojedná s ním podrobnější podobu spolupráce – tj. individuální plán.

Na základě zjištěné nepříznivé sociální situace a zmapování situace (vč. zdrojů) klienta, pracovník s klientem společně navrhují způsoby, jak bude cíl spolupráce naplňován, vč. způsobu vyhodnocování úspěšnosti spolupráce.

V průběhu realizace služby (individuálního plánování) pracovníci podporují aktivní zapojení klienta, přizpůsobují plánování individuálním potřebám klienta, podporují jeho přirozené zdroje a nezávislost na sociální službě (sociální začlenění).

Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům ambulantní formy služby, tedy v zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita ambulantní formy služby je pro práci se skupinou nastavena na 55 uživatelů.

Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně, 20 v Břeclavi a 15 ve Vyškově.

Okamžitá maximální kapacita terénní formy: 12 uživatelů
V jednom okamžiku jsme schopni věnovat se individuálně až 12 uživatelům terénní formy služby, tedy mimo zázemí našich poboček.
Okamžitá maximální kapacita v terénní formě služby je pro práci se skupinou nastavena na 40 uživatelů. Z toho jsme schopni se v jeden okamžik při skupinové práci věnovat maximálně 20 uživatelům služby v Brně a 20 v Břeclavi.

Stížnost je možné podat ústní nebo písemnou formou, kterémukoliv zaměstnanci IQRS.

Osobně na některém místě poskytování služby nebo poštou případně elektronicky (datovou schránkou 5umdf9m , mailem, přes profil pracovníka na FB (např. Klára Iqrs).

 

Jak si stěžovat:

Ústní stížnost je možné podat:

osobně na adrese Vranovská 45, 614 00 Brno; Tř. 1. máje 39, 691 41, Břeclav; Náměstí Československé armády 1/2A, 682 01, Vyškov – kterémukoli pracovníkovi služby, nebo přímo vedoucí služby,

telefonicky vedoucí SAS Brno a Vyškov na tel.: 608 440 305 nebo koordinátorka pro Břeclav: 773 798 420. Stížnost přijme, zaznamená a příslušnému vedoucímu předá jakýkoli pracovník služby.

Písemnou stížnost je možné podat poštou, vložením do schránky stížností nebo elektronicky:

  • poštou: SAS, IQ Roma servis, z.s., Vranovská 45, 614 00 Brno, Tř. 1. máje 39, 691 41, Břeclav; Náměstí Československé armády 1/2A, 682 01, Vyškov
  • vhozením do schránky stížností: do schránky označené “Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi” v průchodu do dvora na Vranovské 45, Brno. Obsah schránky stížností vybírají jednou týdně (zpravidla v pondělí) dva pracovníci služby dle rozpisu stanoveného vedoucí služby.

Elektronicky či SMS:

  • na e-mailovou adresu sas@iqrs.cz,
  • na e-mailovou adresu klíčového pracovníka,
  • na e-mailovou adresu vedoucí služby: klara.skerkova@iqrs.cz, koordinátorka pro Břeclav: katka.suchomelova@iqrs.cz,
  • SMS na služební telefonní číslo: vedoucí služby 608 440 305, koordinátorka pro Břeclav 773 798 420,
  • do zpráv na profilech služby na sociálních sítích – Facebook: profil pracovníka: jméno iqrs (např. Klára Iqrs),

Pracovník, který stížnost zachytil, ji vždy zapíše elektronicky do Formuláře evidence stížností, který zakládá elektronicky do složky (viz Metodika 6. Dokumentace k poskytování služby / Pokyn k evidenci do dtb).

Tištěně do složky:

  • Břeclav: Stížnosti SAS IQRS Břeclav. Ta je umístěna v uzamykatelné skříni v kanceláři pracovníků služby.
  • Brno: Stížnosti SAS IQRS Brno. Ta je umístěna v uzamykatelné skříni v kanceláři pracovníků služby.

Prošetření stížnosti je v kompetenci vedoucí služby, případně jejího přímého nadřízeného.

 

Všechny stížnosti jsou vyřizovány písemně ve lhůtě 30 kalendářních dnů. V odůvodněných případech může osoba pověřená vyřízením stížnosti prodloužit lhůtu o dalších 30 kalendářních dnů. O prodloužení a důvodech je stěžovatel vždy vhodnou formou informován – nejlépe dle domluvy, kterou spolu udělali při přijímání stížnosti.

Při anonymním podání stížnosti je zpráva o prodloužení lhůty vyvěšena ve vitríně služby v průchodu k hlavnímu vchodu a je uvedeno téma stížnosti, kterého se týká.

Pracovník pověřený vyřízením stížnosti vyřizuje stížnost vždy písemně. Stěžovateli srozumitelným způsobem vysvětlí proces vyřízení stížnosti, včetně jejího výsledku (forma předání závisí na domluvě se stěžovatelem a způsobu podání stížnosti).

Pokud pracovník nemůže vyřízení stížnosti předat, klient přestane komunikovat, vypořádání stížnosti se pošle poštou nebo vyvěsí anonymizovaná ve vitríně služby.

Klient, zájemce, nebo jiná osoba, která stížnost podala, mají právo nahlížet do dokumentace poskytovatele sociální služby, kterou vede o stížnosti a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.

 

 

Odvolání na MPSV

V případě, že stěžovatel není spokojený s vyřízením stížnosti nebo jeho stížnost nebyla vyřízena do 30. Dne od jejího doručení, do 60. dne ode dne, pokud však služba stěžovatele před uplynutím (první) 30 denní lhůty informovala o tom, že lhůtu bylo třeba prodloužit o dalších 30 dní a uvedla pro to důvod, může se obrátit na:

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2

Telefon: +420 950 191 111

Datová schránka: sc9aavg

E-mail: posta@mpsv.cz

 

Nespokjenost s vyřízením stížnosti

Dále se stěžovatel, není-li spokojen s vyřízením stížnosti, může obrátit na:

  • Programovou ředitelku – osobně na adrese Vranovská 45, 614 00 Brno, tel.: +420 777 479 877, email martina.horvathova@iqrs.cz
  • Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor sociálních věcí, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno, tel. +420 541 651 131.
  • Sekretariát Odboru sociálních služeb, sociální práce a sociálního bydlení MPSV, tel. +420 950 19 2396 nebo +420 950 19 2278
  • Magistrát města Brna, Dominikánské náměstí 3, 602 00 Brno, tel:+420 542 172 020
  • Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 658/39 60200 Brno, tel: +420 542 542 111

Cílem vyhodnocování stížností je zvyšování kvality služby s ohledem na práva klientů a cíle služby.

Regionální karta Sociálně aktivizační služby

Karta popisuje postup při podpoře rodičů a jejich dětí v náročných životních situacích.

KONTAKTY

Klára Škerková_Web

Brno

Vedoucí: Mgr. Klára Škerková
BRNO Vranovská 846/45 614 00
+420 608 440 305
Katerina-Suchomelova

Břeclav

Vedoucí: Mgr. Kateřina Suchomelová
BŘECLAV Tř. 1. máje 39 691 41 Břeclav - Poštorná
+420 773 798 420
Návrh bez názvu

Břeclav - kontaktní osoba

Helena Famfrlová
BŘECLAV Tř. 1. máje 39 691 41 - Poštorná
+420 730 899 233
Návrh bez názvu

Vyškov

Aneta Feigerlová, DiS.
VYŠKOV nám. Československé armády 1/2A 682 01
+420 771 284 485

PROVOZNÍ DOBA

Brno

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Úterý v kanceláři 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00, mimo kancelář 12:30 – 17:00

Břeclav

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Úterý 8:00 – 17:00
Středa 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:3o do 17:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00

Vyškov

Pondělí 8:00 – 12:00, mimo kancelář od 12:30 do 17:00
Středa 9:00 – 17:00

(2 dny v týdnu po dohodě s klienty, v tomto rozmezí)