IQ Roma servis, z.s., poskytuje službu nízkoprahové zařízení pro děti a mládež dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb.

Popis realizace poskytování služby Nízkoprahové
zařízení pro děti a mládež v IQRS – Klub Ikvéčko

 

 

Název poskytovatele: IQ Roma servis, z. s.

Sociální služba: Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež dle § 62 zákona č. 108/2006 Sb.

Forma poskytování: ambulantní, terénní

Identifikátor služby: 8326775

Název zařízení: PRO MLADÉ – Nízkoprahový klub Ikvéčko

Adresa místa poskytování sociální služby:
ambulantní část: Vranovská 846/45, Brno-sever, Husovice, 614 00 Brno
terénní část: tzv. Plácky na Svitavském nábřeží, ulice Husovická 900/2 a v přilehlých ulicích

POSLÁNÍ

Nízkoprahový klub Ikvéčko provází děti a mladé dospělé ve věku 6 až 26 let na jejich cestě k dospělosti. Jsme jim oporou při překonávání nároků dospívání, společně hledáme cesty z obtížných situací a pomáháme jim předcházet rizikům v prostředí, kde žijí a tráví volný čas.
Nabízíme bezpečné a respektující prostředí, které podporuje rozvoj jejich dovedností, zodpovědnosti a samostatnosti, aby byli připraveni na výzvy, které je v životě čekají.

 

CÍLE

Cílem je klient/klientka, který/á:

1) Dle svých možností a dostupných prostředků ví, jak trávit volný čas bez ohrožení svého zdraví nebo zdraví ostatních; volí způsoby trávení volného času, které nejsou v rozporu se zákony.

2) Zná způsoby, jak navazovat a udržovat mezilidské vztahy; jak postupovat v případě problémů ve vztazích; dokáže společensky přijatelným způsobem řešit konfliktní situace.

3) Rozeznává rizikové chování a dokáže vyhodnotit jeho dopady.

4) Zná svá práva a povinnosti v rámci školní docházky; orientuje se v možnostech dalšího vzdělávání; využívá podporu pro naplnění svých vzdělávacích a kariérních cílů.

5) Je si vědom/a svých práv, povinností a oprávněných zájmů; zná možnosti, jak a kde najít pomoc v situacích, se kterými si sám/sama neví rady.

 

OKRUH OSOB, KTERÝM SLUŽBU POSKYTUJEME

Službu poskytujeme dětem a mladým dospělým ve věku 6 až 26 let z Brna, kteří potřebují oporu v hledání způsobů, jak řešit obtížné životní situace, se kterými se potkají na cestě k dospělosti.

K odmítnutí zájemce o službu může dojít z následujících důvodů:
 zájemce o službu nespadá do cílové skupiny a potřebuje jiný typ služby,
 z kapacitních důvodů,
 se zájemcem byla dříve, v době kratší 6 měsíců před jeho aktuální žádostí o poskytnutí služby, ukončena smlouva z důvodů porušování povinností vyplývající ze smlouvy.

Základní poradenství poskytujeme všem zájemcům o poskytovanou službu, kterým rádi dle jejich potřeb zprostředkujeme další navazující služby.

 

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

1.Nízkoprahovost
Službu poskytujeme zdarma, můžeš ji využívat anonymně a dobrovolně

2.Respekt
Respektujeme a ctíme základní lidská práva každého člověka bez rozdílu. Nehodnotíme, nesoudíme, nasloucháme.

3. Individuální přístup
Vnímáme tě jako jedinečnou osobnost s vlastními potřebami, zkušenostmi, přáními a schopnostmi.

4. Vlastní vůle
Můžeš rozhodovat tak, aby sis vybral/a to, co ti vyhovuje a cítíš, že je pro tebe nejlepší. Pracovníci respektují tvá přání a potřeby a podporují tě, abys mohl/a rozhodovat o věcech, které se tě týkají.

5. Otevřenost
Srozumitelně ti vysvětlíme, jak služba funguje, jaká máš práva a povinnosti. Můžeš se zeptat na všechno, co tě zajímá nebo ti není jasné. Můžeš se také podívat do záznamů, které zapisujeme u každého, kdo službu využívá.

6. Vlastní aktivita
Aktivně s námi tvoříš plán naší spolupráce. Můžeš se zapojovat do tvorby programu a podávat návrhy na vylepšení služby.

 

VSTUP KLIENTA/KLIENTKY DO SLUŽBY

Zájemci/zájemkyně o službu a klienti/klientky mohou NZDM IQRS kontaktovat osobně v prostorách služby na adrese Vranovská 45, Brno, v terénu, telefonicky, prostřednictvím emailu nebo sociálních sítí. V případě, že zájemce přichází přímo na recepci IQRS, pracovník recepce ho nasměřuje do služby NZDM.
Zájemce o službu se o naší nabídce dozví:
 z informačních letáků dostupných na vybraných místech spolupracujících organizací,
 z webových stránek poskytovatele www.iqrs.cz,
 na místě poskytování služby: Brno, Vranovská 45 nebo na Plácku: Husovická 900/2,
 na sociálních sítích poskytovatele.

Jednání se zájemcem o službu probíhá v prostorách služby nebo na Plácku.
Online komunikace může zahrnovat informování zájemce o principech a podmínkách poskytování služby, ale samotný proces jednání je s ním zahájen až na osobním setkání. Pracovník se zájemcem vede rozhovor, ve kterém zjišťuje potřeby a představy zájemce, předá mu základní informace o službě, zásady poskytované služby, způsob poskytování služby a způsob ochrany osobních údajů. Pracovník si se zájemcem vyjasňuje rozsah poskytované služby. V případě, že se obě strany dohodnou na spolupráci, dochází k uzavření ústní smlouvy o poskytování sociální služby.

 

UKONČENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba je poskytována na základě uzavřené ústní smlouvy mezi poskytovatelem a klientem. K ukončení smlouvy může dojít z těchto důvodů:

1. Naplněním cíle spolupráce; poskytování služby končí ke dni vyhodnocení IP.

2. Klient přestal spadat do cílové skupiny služby; poskytování služby končí ke dni vyhodnocení IP.

3. V případě závažného či opakovaného porušování vnitřních pravidel služby.
Ukončit smlouvu dohodou mohou obě strany.
Klient může smlouvu ukončit kdykoli bez udání důvodu a to okamžitě, nebo v termínu, na kterém se s pracovníkem dohodne.

 

KAPACITA SLUŽBY

Okamžitá kapacita:
Okamžitá maximální individuální kapacita v ambulantní formě služby: 6 klientů.
Okamžitá maximální individuální kapacita v terénní formě služby: 2 klienti.
Okamžitá maximální kapacita služby pro práci se skupinou je: 4 klienti na pracovníka.
 2 pracovníci: max 8 klientů
 3 pracovníci: max 12 klientů, atd.

STÍŽNOST NA KVALITU POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Stížnost je brána jako zpětná vazba k poskytování sociální služby a nástroj zvyšování kvality poskytování sociální služby. Každá osoba má možnost vyjádřit se ke kvalitě nebo způsobu poskytovaní služby. O této skutečnosti je informován během jednání se zájemcem o službu, při uzavírání smlouvy a v průběhu poskytování služby.

Stížnost lze podat:
 písemně:
o na adresu Vranovská 45, 614 00 Brno,
o e-mail: nzdm@iqrs.cz
o do soukromé zprávy pracovníkovi na sociálních sítích služby,
 telefonicky: +420 778 725 564
 osobně: lze podat stížnost u kteréhokoli pracovníka NDZM IQRS.
 do schránky stížností: vhozením do schránky označené NZDM IQRS, která je umístěna v průchodu do budovy služby a v prostorách klubu.
Přijatá stížnost je zaevidována. Všechny stížnosti jsou vyřizovány písemně ve lhůtě 30 kalendářních dnů.

V odůvodněných případech může být lhůta prodloužena o dalších 30 kalendářních dnů. O prodloužení lhůty pro vyřízení stížnosti je stěžovatel informován stejným způsobem, jakým stížnost podal, v případě anonymní stížnosti je zpráva o prodloužení lhůty vyvěšena ve vitríně služby ve dvoře budovy, kde služba sídlí.

Odpověď stěžovatel dostává stejným způsobem, jakým stížnost podal, pokud si nezvolí jinak. V případě anonymní stížnosti je odpověď na ni vyvěšena ve vitríně v průchodu do budovy organizace.
Pokud nebude osoba podávající stížnost s vyřízením stížnosti spokojena, může se obrátit na zástupkyni ředitele nebo na následující instituce:

Sekretariát Odboru sociálních služeb, sociální práce a sociálního bydlení MPSV tel. 950 19 2396 nebo 950 19 2278.
Odbor sociálních služeb Na Poříčním právu 1
128 01 Praha 2

Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor sociálních věcí
Žerotínovo nám. 3/5 601 82 Brno
tel. 541 651 131

Magistrát města Brna
Odbor sociální péče Koliště 19
60200 Brno

 

MATERIÁLNÍ A TECHNICKÉ ZABEZPEČENÍ

Pracoviště NZDM Ikvéčko na adrese Vranovská 45, Brno je ve výpůjčce od Statutárního města Brna.

Prostory klubu o velikosti 88 m² jsou v přízemí budovy a skládají se ze tří klubových místností (hlavní klubová místnost – 17 m²; klubová místnost 2 – 22 m²; klubová místnost 3 – 18 m²) a kontaktní místnosti (6 m²).
Vybavení místností: gauče, stoly, sedací vaky, židle, knihovna, skřínky s výtvarnými potřebami a deskovými hrami. V prostorách se také nachází fotbálek a stůl na stolní tenis. V hlavní místnosti se nachází televize s připojením k internetu a hrací konzole. Klienti mají k dispozici dva počítače s přístupem na internet.

Individuální práce s klienty může probíhat také v konzultační místnosti, která je součástí klubu. Je vybavena křesly se stolečkem, psacím stolem s PC a drobným nábytek. Pracovníci služby mohou využívat také další konzultační místnosti v organizaci (první patro), které jsou vybaveny židlemi nebo křesly, stolem a drobným nábytkem.

Plácek se nachází na adrese Husovická 900/2, Brno. V jeho areálu se nachází sportovní hřiště a modulová stavba, ve které jsou dvě místnosti. Ve větší se nachází stůl, židle, psací potřeby a deskové hry. V menší místnosti je uložené sportovní a další vybavení, které si klienti můžou vypůjčit.

Kanceláře pracovníků se nachází v přízemí a ve druhém patře. Každý pracovník má k dispozici vlastní pracovní stůl a PC s připojením k internetu. V kancelářích jsou uzamykatelné skříňky pro uložení materiálů obsahující osobní údaje a knihovna s odbornými materiály.

Pro účely porad, školicích akcí pracovníci využívají další prostory organizace (zasedací místnost, multifunkční sál).

 

PROVOZNÍ DOBA 

Ambulantní část služby

 Pondělí: 13:00 – 18:00
 Úterý: 13:00 – 18:00
 Středa: 13:00 – 18:00
 Čtvrtek: 13:00 – 18:00

Terénní část služby

Probíhá od května do září dle počasí na Plácku
Duben – Červen, Září
 Středa: 14:00 – 18:00
 Čtvrtek: 14:00 – 18:00
Červenec – Srpen:
 Středa: 10:00 – 14:00
 Čtvrtek: 10:00 – 14:00

 

Služba: Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež

Forma poskytování: ambulantní i terénní

Identifikátor služby: 8326775

Název služby: PRO MLADÉ

Vedoucí zařízení: Bc. et Bc. Adriana Režňáková, tel. +420 778 725 564
Vedoucí týmu: Silvie Viktorýnová, tel. +420 730 894 676
Adresa zařízení: Vranovská 846/45, Brno – sever, Husovice, 614 00 Brno