Mají talent, odhodlání a velké sny… ale je to dost?
Pro děti a mladé lidi ze sociálně vyloučeného prostředí není kvalitní vzdělání samozřejmostí. Mnohé z nich mají potenciál a chtějí dosáhnout velkých věcí, ale bez podpory to často nezvládnou. Jeden dar může změnit celý život. Díky němu mohou studenti a studentky překonat překážky, najít víru v sebe sama a vykročit za svými sny. Vaše podpora může znamenat vzdělání, které prolomí kruh chudoby, a naději, která nevyhasne.
Změňte svět jednoho člověka – začněte dnes.
Z romské základky až na Obchodní akademii: příběh Adama
Adamova cesta na střední školu nebyla jednoduchá. Z romské základní školy, kde exceloval, se dostal na Obchodní akademii, kde se poprvé musel popasovat s předsudky i náročnějším učivem. Díky své odhodlanosti však dokázal učivo dohnat a postupně si získal respekt spolužáků. Dnes nejenže úspěšně studuje, ale přemýšlí o tom, jak využít svou zkušenost k šíření porozumění mezi lidmi.
Díky vašim darům můžeme:
5000 – 10 000 Kč – zaplatit školné, kurzy a zájmové kroužky, notebook nebo stolní PC,
1 000 – 5 000 Kč – jízdné a obědy, školné, přihlášky na VŠ a příprava na přijímací zkoušky,
500 Kč – školní pomůcky (učebnice, pracovní sešity nebo specifické učební pomůcky např. kadeřnický kufřík),
Rozhovory se studenty i s odborníky
V rozhovorech se zabýváme bariérami ve vzdělávacím systému z pohledu studentů i odborníků.
Rozhovory se studenty
Pavel: ,,Motivaci neztrácím, chci to někam dotáhnout.”
Pavel vyrůstal v prostředí sociálně vyloučené lokality a dlouho nevěřil, že by mohl dosáhnout něčeho víc. Na druhém stupni základní školy se však rozhodl svůj přístup změnit. Chtěl ukázat, že to dokáže. Díky tvrdé práci, doučování a podpoře programu Gendalos dokázal zdvojnásobit své výsledky a stal se inspirací pro své okolí.
Adam: „Film je skvělý způsob, jak šířit osvětu a porozumění mezi lidmi.“
Adamova cesta nebyla jednoduchá. Z romské základní školy, kde exceloval, se dostal na Obchodní akademii, kde se poprvé setkal s náročnějšími výzvami i předsudky. Díky své odhodlanosti a podpoře programu Gendalos však zvládl dohnat mezery ve vzdělání a zapadl do kolektivu.
Richard: „Lidé často říkají, že Romové nestudují, nepracují… To ale není pravda.
Jako jediný romský žák na základní škole musel překonávat narážky na svůj původ, ale i přes obtíže pokračoval ve studiu na střední škole a později se dostal na stavební fakultu VUT. Dnes nejenže úspěšně studuje, ale aktivně motivuje další romské žáky ke vzdělávání a bojuje proti stereotypům.