NA KLIENTA ORIENTOVANÁ DATA
IQ Roma servis, stejně jako většina poskytovatelů sociálních a poradenských služeb, každodenně eviduje a zpracovává mnoho informací o práci se svými klienty a klientkami.
Zápis a zpracování všech dat je (nejen) časově náročný proces, a tak se již dlouhodobě snažíme hledat cesty, jak jej co nejvíce zefektivnit. Zároveň usilujeme o to, aby tato data byla co nejvíce přístupná také klientům a klientkám a oni tak mohli potenciál záznamů o službách co nejvíce využít ve svůj prospěch.
Díky podpoře Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost plus jsem se mohli více než rok (únor 2023 – březen 2024) intenzivně věnovat prozkoumávání způsobů záznamu informací o poskytovaných službách s využitím Human center design (HCD) přístupu a na tomto základě jsme vytvořili sadu opatření (prototypů), která zvýší kvalitu a praktičnost evidence.
Nepolevujeme! Naše zjištění a návrhy řešení chceme dále rozvíjet a ve finalizaci evidenčního systému směřujícímu ke kvalitnímu záznamu a větší participaci klientstva. Více informací, výstupy projektu, včetně interaktivního prototypu evidenčního systému, naleznete na rozcestníku níže. 🙂
Závěrečné výstupy
Zde si můžete projít interaktivní prototyp mobilního rozhraní aplikace pro klienty a klientky preventivních sociálních služeb.
Souhrnná zpráva o průběhu realizace projektu.
Manuál dobré praxe pro tvorbu záznamů v organizacích, které poskytují sociální a poradenské služby pro sociálně vyloučené.
Plakát/vizuál projektu.
Empatická fáze
Zde naleznete průběžnou výzkumnou zprávu, která vychází především z rozhovorů s klienty*kami, pracovníky*cemi a z analýzy strategických a metodických dokumentů IQ Roma servisu.
Závěry z rozhovorů s dalšími poskytovateli sociálních služeb.
Závěry ze tří fokusních skupin na téma zmocňování, které byly realizovány s pracovníky*cemi IQ Roma servisu.
Při stínování designérka nahlédla do každodenní praxe sociálních a poradenských služeb IQ Roma Servisu.
Objevně-ideační fáze
Výstup z workshopu, jehož smyslem bylo zmapovat systémové aspekty rasismu a diskriminace a roli sociální práce v tomto systému, a to s využitím metody “model ledovce”.
Dramaturgie workshopu spočívala v tematickém posunu během tří dnů od budoucí ideální podoby sociální práce přes hledání řešení pro současné klienty až po navrhování konkrétních podob těchto řešení.
Aktivita “Scénáře budoucnosti” se uskutečnila v rámci 3 denního workshopu pro pracovníky a pracovnice IQ Roma Servisu.
Aktivita “Scénáře budoucnosti” se uskutečnila v rámci 3 denního workshopu pro pracovníky a pracovnice IQ Roma Servisu.
Cílem aktivity byla představa vizí budoucnosti. Aktivita “Futures Wheel” sloužila k uvědomění si důsledků scénářů budoucnosti, které zaměstnanectvo navrhlo.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Aktivity směřovaly k adresování hlavní designové výzvy a tím pádem k navrhování řešení.
Zdrojová data získaná v rámci tohoto projektu nejsou veřejně dostupná z důvodu ochrany soukromí účastníků výzkumu a absence souhlasu s jejich zveřejněním. Data je možné zpřístupnit v anonymizované podobě na základě odůvodněného požadavku.
V případě zájmu o nahlížení do zdrojových dat se obraťte na emailovou adresu martina.ruzickova@vut.cz za účelem sjednání konkrétních podmínek přístupu.