Projekt Zaostřeno na kvalitu má za sebou první rok!
Zaostřeno na kvalitu
Projekt Zaostřeno na kvalitu se zaměřuje na zkvalitnění vnitřních procesů v organizaci. V uplynulém roce jsme se zaměřili především na nastavení vyhodnocení stávajícího strategického plánu a sestavení nového strategického plánu na období následujících 5 let. Kromě toho jsme se zaměřili i na revizi vnitřních předpisů, zvyšování kompetencí středního managmentu a nastavení kompetenčního modelu pro nové zaměstnance.
Máme za sebou rok realizace projektu. V uplynulém období se naplno rozjela revize a příprava nového strategického plánu naší organizace. Do aktivit k přípravě nového strategického plánu se zapojili pracovníci a pracovnice napříč celou organizací a i přes nepříznivou pandemickou situaci probíhala jak interní setkání, tak setkání s koučkou v oblasti strategického plánování
Byl také vytvořen klíčový podklad pro připravovaný plán ve spolupráci se strategickým průvodcem, a sice Analýza plánovacích procesů v organizaci. Vzhledem ke komplikacím spojeným s opatřeními vlády k omezení šíření COVID-19 jsme museli celkový harmonogram posunut.
Současně s tvorbou nového strategického plánu proběhly revize vnitřních organizačních směrnic a předpisů a také školení k evaluaci, které posílilo kompetence středního managementu organizace. V průběhu uplynulého půl roku bylo také dokončeno u všech sociálních služeb nastavení cílů služeb a především způsobu jejich vyhodnocení.
Z rozhovorů s pracovníky vyplynul i jejich zájem na zapojování se do vyhodnocení a nastavení stávajícího strategického plánu, který se tak stal prioritou roku 2021 nejen pro nejvyšší vedení, ale i organizaci jako celek. Proběhlo několik workshopů zaměřených na vyhodnocení stávajícího strategického plánu, na podobu nového strategického plánu a také na konkrétní koordinaci úkolů a celého procesu.
V současné době jsme se zaměřili na sběr dat pro vyhodnocení jednotlivých strategických cílů současného plánu. Probíhají pravidelné konzultace mezi garantkou evaluace a evaluátorkou, které tento sběr v organizaci nastavují a koordinují. Každý cíl má zpracována kritéria k vyhodnocení a skrze evaluační zprávy organizace, data z interní databáze a z dalších informací od jednotlivých týmů, bude vytvořen balík podkladů, na základě kterých bude možno plán vyhodnotit. Vyhodnocení a jeho interpretace budou využity při tvorbě nového strategického plánu a nastavování kritérií úspěšnosti.
Další důležitou aktivitou uplynulého období bylo nastavování kompetenčního modelu a návazného vzdělávacího cyklu pro pracovníky, kteří jsou v organizaci do 1 roku působení. Do tvorby jsou aktivně zahrnuti vedoucí služeb a další kompetentní osoby z vedení a metodiků. Procesy propojují jak principy zaškolování pracovníků, tak sjednocení personální politiky organizace a kvalifikačních, kompetenčních a osobnostních hodnot, potřebných pro kvalitní výkon sociální práce v organizaci.
Veškeré procesy a výstupy splňují požadavky personálních standardů kvality sociálních služeb.
Na tyto aktivity budou navazovat školící cykly, které aktuálně již testujeme na nových pracovnících a do dalšího období chceme školení překlopit také do online verze (jako reakci na nové výzvy pro služby v době COVIDU a ponechání výhod online prostoru – webináře, interaktivní osnovy, podcasty atd.)