Příběh Miriam: Zaměstnání pro osobu se zdravotním postižením? Proč ne..

Příběh Miriam: Zaměstnání pro osobu se zdravotním postižením? Proč ne..

Klientka Miriam byla dlouholetou uživatelkou sociálních služeb, skrze které řešila různé životní situace. V poslední době se intenzivně věnovala zvýšení kompetencí počítačové gramotnosti a nalezením kvalitního zaměstnání, aby splnila potřebnou dobu pojištění pro výplatu invalidního důchodu.

Pro paní Miriam je kvalitní zaměstnání takové, které nebude fyzicky náročné. Vzhledem k jejímu zdravotnímu stavu nemůže být práce fyzicky náročná, nesmí vykonávat náročné manuální práce a zvedat těžká břemena či namáhat horní končetiny.  Dokáže obsluhovat počítač na základní uživatelské úrovni, tj. vyhledávání na internetu, správa emailové schránky, aj. Miriam je komunikativní a dokáže vyhodnotit prioritní úkoly. Je ochotna se dále vzdělávat a seznamovat se s novými technologiemi. Práce by měla být v dobré dostupnosti od místa bydliště, tj. nejlépe v blízkém okolí. Samozřejmostí je výše odměny za odvedenou práci s ohledem na výši úvazku.

Klientka si kvalitní zaměstnání po dlouhé době našla a uzavřela pracovní smlouvu. Díky tomu splnila podmínky nároku a dosáhla na výplatu invalidního důchodu. Bohužel pro ročním trvání pracovního poměru převzala od zaměstnavatele výpověď dle § 52 písm. a) zákoníku práce, tedy z důvodu rušení zaměstnavatele nebo jeho části. V tomto konkrétním případě spočívaly výpovědní důvody v organizačních nebo technických problémech provozu zaměstnavatele (tzv. organizační důvody).

Klientka však nelenila a našla si další zaměstnání. Nebyla však spokojená a chtěla najít něco jiného. Využila nabídky Kariérového centra a domlouvala se na intenzivní podpoře a konzultaci s kariérovým poradcem. Díky tomu si uvědomila, jaké jsou její priority v zaměstnání a čemu se chce věnovat. Uvědomila si, že pokud chce svých cílů dosáhnout je zapotřebí se vzpružit a věnovat čas sama sobě.

S kariérovým poradcem se dohodla na absolvování tří setkání za účelem zvýšení kompetencí počítačové gramotnosti při hledání zaměstnání. Po absolvování těchto konzultací se klientka na 3 měsíce odmlčela. Poté se připomněla s pozitivní zpětnou vazbou.

Miriam po tři měsíce své absence v Kariérovém centru intenzivně doma procvičovala to, co trénovala s kariérovým poradcem, hledala práci na různých portálech, odesílala své životopisy a motivační dopisy, samostatně odpovídala na emaily a telefonické hovory zaměstnavatelů. Podařilo se jí získat takovou práci, o které snila. Získala nejen své vysněné zaměstnání, ale díky podpoře kariérového poradce a zejména svému odhodlání a intenzivní práci sama na sobě, si zvýšila svoji počítačovou gramotnost a práci si byla schopna najít sama, jen potřebovala získat trochu sebevědomí. Miriam nyní zajišťuje recepční služby v jedné brněnské firmě a je spokojená.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *